מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

חברה ומשחק


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מחקים פעילות של מבוגרים וילדים בסביבתם ומשחקים איתם.
  • נהנים ממשחקי כאילו (pretend) מורכבים יחסית, למשל לדמיין שקופסה היא חללית או לשחק בתור דמות כלשהי, כגון שוטר תנועה או פיית הממתקים.
  • שמחים לשחק לצידו של ילד אחר ולעיתים אפילו בשיתוף פעולה עם ילד אחר.
  • נהנים מפעילות משחקית שמשלבת ריצה, טיפוס, קפיצה או רדיפה אחרי ילד אחר.
  • משחקים במשחק תפקידים (role play) עם חפצים מיניאטוריים, למשל להאכיל בובה ולהשכיב אותה לישון במיטה, או להסיע רכב גרר כדי לעזור למכונית שהתקלקלה. לעיתים משתפים במשחק אדם נוסף.
  • נהנים לשחק על הרצפה באבני בנייה (לגו, מגנטים, קוביות ועוד), בבובות, במכוניות, ברכבת על מסילה ועוד.
  • מבינים את המושגים "שלי" ו"שלה"/"שלו".

יש לפנות לבדיקה אצל רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • הילד לא מתעניין בילדים אחרים שמשחקים, אלא רק או בעיקר בחפצים.
  • בגיל 3 הילד לא משחק כלל במשחקי דמיון או העמדת פנים.
  • הילד משחק באופן חזרתי כל הזמן באותו משחק, ללא גיוון או הרחבה.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן