מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

התפתחות רגשית


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מתחילים לגלות שהם מסוגלים לבצע דברים בכוחות עצמם. מתחילים בהדרגה לבצע פעולות שונות באופן עצמאי ומפגינים עצמאות.
  • בודקים גבולות, כלומר עושים דברים שנאסר עליהם לעשות אותם, כדי לבחון מה יקרה אם בכל זאת יעשו אותם.
  • פעוטות בגיל שנתיים לא יודעים לבטא באופן מילולי רגשות שליליים (תסכול, כעס, מבוכה, אשמה ובושה), ולכן מביעים את אותם רגשות באמצעות התנהגות הקרויה "התקף זעם" (temper tantrum). בזמן התקף הזעם, הם עשויים לזרוק חפצים, להטיח את עצמם על הרצפה, לחבוט בעצמם או בסובבים אותם, לצרוח ולהביע התנגדות.
  • נהיים מודעים לעצמי שלהם ולעובדה שהם ישות נפרדת מהסובבים אותו (תהליך נפרדות), אף שהם עדיין תלויים רגשית בדמות המטפלת.
  • לקראת גיל שלוש מסוגלים להיפרד בקלות מהוריהם.
  • מתנגדים לשינויים מהותיים בשגרה.
  • מתחילים לגלות עניין בגמילה מטיטולים.
  • נהנים לעזור למבוגרים במטלות שונות, למשל בקניות, בבישול או בגינון.
  • מגלים הבנה לגבי הצורך לחלוק חפצים, צעצועים או מאכלים עם אדם אחר.
  • מגלים חיבה (affection) כלפי בני משפחה וחברים כולל כלפי ילדים צעירים מהם.

יש לפנות לבדיקה אצל רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • הילד מפגין קשיים ניכרים בפרידה מההורים בבוקר בכניסה לגן.
  • לילד יש קשיי הסתגלות לגן חדש או למסגרת חדשה.
  • הילד מתקשה להירדם עצמאית, או מרבה להתעורר בלילה.
  • הילד מתקשה להיגמל מארוחה בבקבוק במהלך הלילה.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן