מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

שפה ודיבור


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מסוגלים לזכור דבר שהתרחש בעבר הקרוב ולספר עליו.
  • מחקים את מה שמבוגרים או ילדים אחרים אומרים או עושים, ומסוגלים לחקות גם את האופן שבו הם אומרים או עושים זאת.
  • מבינים את רוב הדברים שנאמרים להם.
  • בעלי אוצר מילים של יותר ממאתיים מילים. אוצר מילים זה מתייחס לאנשים בסביבת הילד, לחפצים יום-יומיים ולשמות איברי גוף.
  • מנסחים משפטים בני 5-3 מילים.
  • ממלאים הוראות בעלות שני שלבים, למשל "מחא כפיים והנח את כפות הידיים על הכתפיים" או "קחי את הכדור מהארון ושימי אותו בתוך הקופסה".
  • משתמשים בכינוי גוף (אני, אתה, אנחנו).
  • משתמשים במגוון צורות ריבוי (ילדים, מכוניות).
  • לומדים להתחשב ב"תורות" בשיחה.
  • חוזרים בקול רם  על מילים שהם שומעים ואינם מכירים.
  • שואלים שאלות כמו "מה זה?", "למה?", "מי זה?"
  • מדקלמים/שרים שירי ילדים מוכרים.
  • נהנים להקשיב לסיפורים שקוראים להם מתוך ספר קריאה עם תמונות.
  • יודעים להגיד מה שמם ומה המין שלהם ( בת/בן, ילד/ילדה).

יש לפנות לבדיקה אצל רופא מומחה בהתפתחות הילד כאשר:

  • הילד לא יוצר קשר עין ברור ומובחן.
  • הילד מרבה לרייר גם כשהוא כבר מעבר לגיל שנתיים.
  • בגיל 3 הילד מדבר רוב הזמן בצורה לא ברורה ולא מובנת.
  • בגיל 3 הילד לא יודע להגיד משפט בן שלוש מילים.
  • הילד לא מבין הוראות פשוטות.
  • הילד מסדר חפצים או צעצועים באופן חזרתי בשורה במקום להשתמש בהם או לשחק איתם כמקובל.
  • הילד מתבונן בחפצים בצורה חריגה למשל מקרב אותם קרוב לעיניו או מסובב את החפצים בתוך ידיו באופן חזרתי.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן