מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

התפתחות שכלית


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מצליחים למיין חפצים/פריטים בצורה טובה, לפי גודל, צורה וצבע, ומתחילים למיין גם לפי קבוצות שייכות.
  • מצליחים למיין פריטים לפי סדר עולה או יורד של גודל/גובה.
  • מתחילים להבחין בין מציאות לבין בדיון ( אבל לעיתים גם מתבלבלים).
  • מבינים שתמונה מייצגת דבר אמיתי, למשל כאשר ילד רואה ציור של שלחן הוא מבין שהציור מייצג שולחן במציאות.
  • זוכרים חלקים מסיפורים שסיפרו להם.
  • אפשר לזהות אצלם התפתחות של חוש הומור.
  • בונים דגם של שלוש מדרגות משש קוביות לפי דגם קיים (ללא צורך בהדגמה), ולעיתים אף דגם של ארבע מדרגות מעשר קוביות.
  • מרכיבים בעצמם תצרף (פאזל) בן 12-8 חלקים.
  • מונים את האצבעות עם האצבע של היד הנגדית.
  • מונים פריטים עד 10 (לעיתים אפילו עד 20).
  • בגיל 5 תופסים תפיסת כמות של "ארבע".
  • מזהים 10-12 צבעים , מתאימים בין דברים בעלי אותו צבע, ויודעים למיין לקבוצות לפי צבעים
  • תופסים תהליך שמורכב מרצף של כמה שלבים.
  • תופסים טוב יותר את מושג הזמן.

יש לגשת לבדיקה אצל רופא התפתחותי כאשר:

  • הילד מגלה ענין במספר מצוצמם של פעילויות  ( לדוגמה הילד עוסק רק במשחק מסוג מסויים).
  • הילד לא מבחין בין דמיון לבין מציאות.
  • הילד נמנע או נרתע מהרכבת תצרף (פאזל) בן שישה חלקים, או שאינו מצליח בכך.
  • בגיל 5 הילד נמנע או נרתע ממשחקי קופסה (כגון רביעיות, משחק הזיכרון), או שאינו מצליח בכך.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט