- מצליחים למיין חפצים/פריטים בצורה טובה, לפי גודל, צורה וצבע, ומתחילים למיין גם לפי קבוצות שייכות.
- מצליחים למיין פריטים לפי סדר עולה או יורד של גודל/גובה.
- מתחילים להבחין בין מציאות לבין בדיון ( אבל לעיתים גם מתבלבלים).
- מבינים שתמונה מייצגת דבר אמיתי, למשל כאשר ילד רואה ציור של שלחן הוא מבין שהציור מייצג שולחן במציאות.
- זוכרים חלקים מסיפורים שסיפרו להם.
- אפשר לזהות אצלם התפתחות של חוש הומור.
- בונים דגם של שלוש מדרגות משש קוביות לפי דגם קיים (ללא צורך בהדגמה), ולעיתים אף דגם של ארבע מדרגות מעשר קוביות.
- מרכיבים בעצמם תצרף (פאזל) בן 12-8 חלקים.
- מונים את האצבעות עם האצבע של היד הנגדית.
- מונים פריטים עד 10 (לעיתים אפילו עד 20).
- בגיל 5 תופסים תפיסת כמות של "ארבע".
- מזהים 10-12 צבעים , מתאימים בין דברים בעלי אותו צבע, ויודעים למיין לקבוצות לפי צבעים
- תופסים תהליך שמורכב מרצף של כמה שלבים.
- תופסים טוב יותר את מושג הזמן.