מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

התפתחות רגשית


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מפגינים יכולת טובה לדחות סיפוקים מיידיים.
  • בעלי יכולת גוברת לבצע מטלות ללא תלות במבוגר וללא צורך בנוכחות של המבוגר בעת ביצוען.
  • מגלים עניין רב במיניות בסיסית, הן שלהם והן של המין השני. מתעניינים באיברי הרבייה ובהבדלים בין גופן של בנות לבין גופם של בנים. מתעניינים בשאלה מנין באים תינוקות לעולם.
  • משתדלים לשמור על סדר וארגון, אבל זקוקים לתזכורת קבועה בקשר לכך.
  • מבחינת הקשב מסוגלים להעסיק את עצמם באותה פעילות במשך כ-15-10 דקות.
  • אומרים דברים שאסור להגיד, כמו מילים גסות או קללות, כדי לבחון את הבעות הפנים של הסובבים אותם ואת תגובתם לדברים שנאמרו.
  • מנסים להבחין בין מציאות לבין דמיון. לעיתים הפנטזיה יוצאת משליטה ומתבטאת בגוזמאות ובפרץ של רעיונות דמיוניים. לעיתים מספרים "שקר" או דבר בדיוני/שלא קיים כדי להתמודד עם בעיה, אף שהם יודעים שמצפים מהם לא לעשות זאת. חשוב לציין שילדים בגיל זה אינם שקרנים.
  • מתייחסים לרכוש לא כאל דבר פרטי ואישי, אלא כאל דרך לתפיסת בעלות ושליטה ודרך לנהל את העניינים. חשוב לציין שילדים בגיל זה אינם גנבים.

יש לגשת לבדיקה אצל רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • הילד מפגין התנהגות תוקפנית מדי או התנגדויות רבות מדי.
  • הילד מפגין התנהגות מבוהלת או ביישנית מאוד.
  • הילד מתקשה להיפרד מהוריו.
  • הילד מוסח בקלות ו/או בתדירות גבוהה ומתקשה להתרכז בפעילות אחת למשך יותר מחמש דקות.
  • הילד נראה עצוב רוב הזמן.
  • הילד מגלה קשיים במעברים בין פעילויות או בין משחקים.
  • הילד לא מבטא מגוון רחב של רגשות.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן