מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

חברה ומשחק


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מגלמים דמויות שונות במסגרת משחק מתמשך ומתפתח ( לדוגמה מפגש בין רופא – חולה) עם עצמם ( לפעמים בהשתתפות בובות) או עם חברים בני גילם.
  • מרבים לשחק במשחקי דמיון עם עצמם או עם חברים בני גילם, וזאת בנפרד מההורים וללא צורך בנוכחות מבוגר בסביבה.
  • בוחרים את חבריהם למשחק.
  • רוצים להיות כמו חבריהם.
  • רוצים למצוא חן בעיני חבריהם, ולכן למשל רוב הזמן משתפים פעולה עם חבריהם למשחק.
  • זקוקים לילדים בגילם כחברים. משתפים את חבריהם במשחקים, ממציאים ויוצרים איתם משחקים וכן מתווכחים ומתעמתים איתם.
  • משחקים במשחקים בעלי אופי תחרותי ומגלים נכונות רבה יותר להסכים לשחק בהתאם לחוקים ולכללים.
  • נהנים לעזור בעבודות שגרתיות בבית, למשל עזרה בהכנת עוגה או בהרכבת רהיט.

יש לגשת לבדיקה אצל רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • הילד לא מתעניין במשחק עם ילדים אחרים או מגלה בכך עניין מועט.
  • הילד משחק רק לעיתים רחוקות במשחקי דמיון והעמדת פנים.
  • הילד משחק אך ורק עם ילדים צעירים ממנו.
  • הילד משחק את אותו משחק באותה צורה (משחק חזרתי) לאורך זמן.
  • הילד נמנע או נרתע מלהשתתף בפעילות קבוצתית (בקבוצה שמוכרת לילד), או שאינו מצליח בכך.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן