- לומדים מדי יום כ 5-10 מלים חדשות .
- מביעים את עצמם במשפטים שלמים בני 7-5 מילים לפחות.
- יודעים לסדר רצף של חמש תמונות כדי ליצור סיפור בעל מבנה הגיוני ולכיד, וכן יכולים לספר את הסיפור המובע בתמונות.
- מסוגלים למלא הוראה המורכבת משלושה שלבים, למשל, "תמחא כפיים, קפוץ על שתי רגליים ושב על הכסא".
- מתחילים להבין שיש מילים עם כפל משמעות (למשל עכבר: בעל חיים ואביזר במחשב) ומילים שנשמעות אותו הדבר אבל משמעותן שונה (למשל, "קרא", "קרע" ו"קרה").
- מצליחים לתאר במילים מחשבות ורגשות בצורה טובה יותר.
- יודעים לשייך מילים לקטגוריות שכיחות ומוכרות כמו כלי תחבורה, בעלי חיים, רהיטים, ירקות, פרות, כלי בישול, כלי עבודה, צבעים ובגדים.
- מביעים את עצמם במשפטים פשוטים, מחוברים ומורכבים.
- מצליחים לנהל שיחה כמו מבוגרים, בלי לסטות מנושא השיחה.
- מתחילים לקרוא.