מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

התפתחות שכלית


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • בונים לבד דגמים מוגדרים ממגוון של אבני בנייה/חלקים להרכבה (למשל לגו).
  • מרכיבים בעצמם תצרף (פאזל) בן עשרים חלקים.
  • יודעים להגיד את שמם, כתובתם, גילם ותאריך הולדתם.
  • בטווח גילים זה תופסים תפיסת כמות של "חמש".
  • יודעים לבצע פעולות חיבור וחיסור של מספרים עד סדר גודל של 5.
  • בגיל 6 יודעים להתאים בין מספר שמייצג את כמות הפריטים בתמונה, לבין התמונה.
  • מבינים את המושגים "חצי" ו"שלם".
  • מתחילים לתפוס את ההבדל בין צד ימין לבין צד שמאל.
  • מתחילים לתפוס את מושג הזמן.
  • מפתחים יכולת הנמקה והבנה טובה של הקשר בין "סיבה" ו"תוצאה".

לקראת גיל 7-6 נעלמת החשיבה המאגית. (חשיבה  מאגית מאפיינת ילדים בגילאים 2-7 שנים. חשיבה מאגית היא המחשבה שע"י מחשבה על רעיון מסוים או ע"י התנהגות מסוימת אני יכול להשפיע על המציאות. כך למשל אני אחשוב חזק על כדור ואני אקבל כדור. כמו כן ילדים נוהגים לחשוב ולהאמין שע"י הכחשת המציאות הלא רצויה,  ניתן לגרום לשינוי של אותה המציאות. למשל  ע"י זה שאני אגיד שלא קלקלתי את המשחק, המשחק לא יהיה מקולקל.  מצב זה מבלבל הורים וחושבים שהילד משקר בעוד שהוא רואה את המציאות בצורה שונה.)

חשוב לעבור הערכה של רופא התפתחותי כאשר:

  • בגיל 6 הילד מתקשה בפעילות חשבונית עד 5 או בהערכת כמות והתאמתה למספר.
  • הילד מתקשה בהרכבת תצרף (פאזל) בן עשרה חלקים.
  • הילד מתקשה להבין את הקשר בין סיבה לבין תוצאה.
  • הילד מתקשה להבין  חשיבה מופשטת.
  • הילד מתקשה להרכיב דגמים לפי דגם נתון במשחקי הרכבה (כמו לגו או מגנטים).
  • הילד מתקשה לזכור דברים שלמד.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן