מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

מוטוריקה עדינה


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מדפדפים בספר ומעבירים כל דף בנפרד ללא קושי.
  • פותחים ידית של דלת ללא קושי.
  • פותחים עצמאית מכסה מסתובב של בקבוק/מיכל/קופסה.
  • מציירים דמות שכוללת 4-3 פריטים (עיניים, אף, פה, שיער, ידיים וכדומה).
  • משחילים חרוזים גדולים על שרוך.
  • בונים ללא קושי מגדל בן שש קוביות בגיל 3, מגדל בן תשע קוביות בגיל ומגדל בן עשר קוביות ויותר בגיל 4.
  • בונים דגם של גשר הן לפי דגם שמונח לפניהם והן לפי הזיכרון.
  • בונים לאחר הדגמה דגם של מדרגות המורכבות משש קוביות.
  • בגיל מעתיקים צורת צלב (מפגינים יכולת טובה לחצות קו אמצע).
  • מציירים דמות אדם עם 4-2 איברי גוף (למשל ראש, רגליים, גוף, רגליים, ידיים ולעיתים גם אצבעות).
  • מציירים בית, לפי דרישה או מיוזמתם.
  • מצהירים מה הם עומדים לצייר לפני שהתחילו לצייר (כלומר, הילד יגיד "אני מצייר כביש" ואז יצייר כביש על הדף).
  • גוזרים קו ישר ללא קושי, תוך שימוש יעיל במספריים.

יש לפנות להערכה של  רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • לילד אין עדיין יד דומיננטית, או שהוא נוטה להחליף בין הידיים בפעילויות שונות (כגון ציור, גזירה, הדבקה והשחלה).
  • הילד נמנע, נרתע או לא יכול לאחוז צבע/טוש בין האגודל והאצבעות.
  • בגיל 4 הילד עדיין לא מצייר צורת צלב.
  • בגיל 4 הילד לא גוזר לאורך קו ישר קצר במספריים.
  • בגיל 4 הילד נמנע/נרתע מציור בצבעי פנדה/בטושים.
  • הילד לא מצליח לבנות מגדל בן ארבע קוביות.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט