מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

שפה ודיבור


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מנסים למצוא דרכים לפתור ויכוח/חוסר הסכמה.
  • מתחילים לגלות אמפתיה כלפי ילדים אחרים, למשל להפגין דאגה לילד אחר שקיבל מכה.
  • מדקלמים שירים ללא קושי ומספרים סיפורים באופן עצמאי.
  • עדיין מתבלבלים בין מציאות לבין בדיון (פנטזיה).
  • מסוגלים להבין הוראה שמורכבת משלושה שלבים, לדוגמה: "קִפצו על שתי רגליים, מחאו כפיים מעל לראש ושבו על הכיסא".
  • מביעים את עצמם בשפה מדוברת (לשון דיבור) ברורה, כך שרוב הזמן גם אנשים זרים (שאינם ההורים או דמויות מטפלות אחרות) מבינים אותם.
  • בגיל 4 יודעים לנסח משפטים בעלי 6-5 מילים וכן רצף של 3-2 משפטים בשיחה.
  • שולטים בחלק מכללי הדקדוק הבסיסיים.
  • יודעים לציין את שמו של חבר אחד לפחות ומשיימים את מרבית החפצים היום-יומיים.
  • מבינים מושגי מרחב כגון "בתוך", "על", "ליד", "מתחת", "מאחורי" ו"לפני".
  • שואלים שאלות כדי לקבל מידע נוסף: למה? מתי? איך?
  • יודעים להגיד את שמם המלא, את כתובתם ואת גילם.

מומלץ לעבור אבחון אצל רופא ילדים התפתחותי כאשר:

  • הילד לא מביע את עצמו במשפטים בני יותר משלוש מילים.
  • לילד יש גמגום שנמשך מעבר לחצי שנה, או שדיבורו אינו מובן.
  • הילד מתקשה לענות על שאלות פשוטות.
  • הילד לא משתמש כהלכה בכינויי הגוף "אני" ו"אתה".
  • בגיל 3 הילד מתקשה להבין הוראות פשוטות, או זקוק לשימוש במחוות כדי להבין הוראה.
  • בגיל 4 הילד לא מבין שתי הוראות רצופות.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן