- מנסים למצוא דרכים לפתור ויכוח/חוסר הסכמה.
- מתחילים לגלות אמפתיה כלפי ילדים אחרים, למשל להפגין דאגה לילד אחר שקיבל מכה.
- מדקלמים שירים ללא קושי ומספרים סיפורים באופן עצמאי.
- עדיין מתבלבלים בין מציאות לבין בדיון (פנטזיה).
- מסוגלים להבין הוראה שמורכבת משלושה שלבים, לדוגמה: "קִפצו על שתי רגליים, מחאו כפיים מעל לראש ושבו על הכיסא".
- מביעים את עצמם בשפה מדוברת (לשון דיבור) ברורה, כך שרוב הזמן גם אנשים זרים (שאינם ההורים או דמויות מטפלות אחרות) מבינים אותם.
- בגיל 4 יודעים לנסח משפטים בעלי 6-5 מילים וכן רצף של 3-2 משפטים בשיחה.
- שולטים בחלק מכללי הדקדוק הבסיסיים.
- יודעים לציין את שמו של חבר אחד לפחות ומשיימים את מרבית החפצים היום-יומיים.
- מבינים מושגי מרחב כגון "בתוך", "על", "ליד", "מתחת", "מאחורי" ו"לפני".
- שואלים שאלות כדי לקבל מידע נוסף: למה? מתי? איך?
- יודעים להגיד את שמם המלא, את כתובתם ואת גילם.