מדריך הורים להתפתחות הילד

התפתחות תקינה

גיל:

תחום התפתחות:

התפתחות שכלית


  • ציוני דרך
    התפתחותיים

  • טיפים להורים


  • נורות אזהרה


  • קריאה מעשירה

  • מצליחים למיין חפצים/פריטים בצורה טובה, לפי גודל, צורה וצבע, ומתחילים למיין גם לפי קבוצות שייכות.
  • מצליחים למיין פריטים לפי סדר עולה או יורד של גודל/גובה.
  • מתחילים להבחין בין מציאות לבין בדיון ( אבל לעיתים גם מתבלבלים).
  • מבינים שתמונה מייצגת דבר אמיתי, למשל כאשר ילד רואה ציור של שלחן הוא מבין שהציור מייצג שולחן במציאות.
  • זוכרים חלקים מסיפורים שסיפרו להם.
  • אפשר לזהות אצלם התפתחות של חוש הומור.
  • בונים דגם של שלוש מדרגות משש קוביות לפי דגם קיים (ללא צורך בהדגמה), ולעיתים אף דגם של ארבע מדרגות מעשר קוביות.
  • מרכיבים בעצמם תצרף (פאזל) בן 12-8 חלקים.
  • מונים את האצבעות עם האצבע של היד הנגדית.
  • מונים פריטים עד 10 (לעיתים אפילו עד 20).
  • בגיל 5 תופסים תפיסת כמות של "ארבע".
  • מזהים 10-12 צבעים , מתאימים בין דברים בעלי אותו צבע, ויודעים למיין לקבוצות לפי צבעים
  • תופסים תהליך שמורכב מרצף של כמה שלבים.
  • תופסים טוב יותר את מושג הזמן.

יש לגשת לבדיקה אצל רופא התפתחותי כאשר:

  • הילד מגלה ענין במספר מצוצמם של פעילויות  ( לדוגמה הילד עוסק רק במשחק מסוג מסויים).
  • הילד לא מבחין בין דמיון לבין מציאות.
  • הילד נמנע או נרתע מהרכבת תצרף (פאזל) בן שישה חלקים, או שאינו מצליח בכך.
  • בגיל 5 הילד נמנע או נרתע ממשחקי קופסה (כגון רביעיות, משחק הזיכרון), או שאינו מצליח בכך.

ציוני דרך התפתחותיים

נורות
אזהרה

טיפים להורים

קריאה מעשירה

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

דילוג לתוכן